۸ هزار نیروی پلیس راهور برای تأمین ایمنی تردد زائران اربعین ۱۴۰۴ آماده‌باش هستند زلزله ۴.۶ ریشتری شاهرود را لرزاند (۲۷ تیر ۱۴۰۴) آغاز رقابت داوطلبان گروه آزمایشی علوم تجربی در کنکور ۱۴۰۴ راه اندازی ۳۰ اورژانس اجتماعی در کشور | ایجاد بیش از ۵ هزار فرصت شغلی برای جامعه هدف بهزیستی ۶۳ کشته و ۲۹۰ زخمی در سیل مرگبار ایالت پنجاب پاکستان + فیلم (۲۶ تیر ۱۴۰۴) پیگیری برای ثبت جهانی روستای «مارین» (۲۶ تیر ۱۴۰۴) درباره بادکش درمانی که به یکی از رایج ترین روش های درمانی سنتی تبدیل شده است | درمان‌های آرام بخش افزایش اعتبارات حوزه میراث فرهنگی اردبیل (۲۶ تیر ۱۴۰۴) دفترچه سؤالات نوبت دوم کنکور ریاضی و علوم انسانی ۱۴۰۴ منتشر شد + لینک سوالات حق پرستاری مددجویان بهزیستی با اولویت سه دهک اول در حال پیگیری است ویدئو | مسئولیت‌پذیری و اقدام بموقع پرستاران شیرخوارگاه آمنه تهران پیش از بمباران رژیم صهیونیستی سارقان موتورسیکلت‌های تهران دستگیر شدند مستمری‌بگیران زن می‌توانند مستمری همسر خود را نیز دریافت کنند کلاهبرداری که همسر باردارش را روانه زندان کرد پیداشدن پیکرهای بیش از ۶۰ درصد شهدای جنگ ۱۲روزه، توسط نیرو‌های هلال‌احمر واریزی به حساب بازنشستگان صندوق ذخیره فرهنگیان (۲۶ تیر ۱۴۰۴) گرما این بیماری‌ها را تشدید می‌کند ممانعت از پوشش خبری کنکور سراسری ۱۴۰۴ در دانشگاه فردوسی مشهد + فیلم با این صبحانه قند خون خود را پایین بیاورید نقش مادر در تربیت فرزند و اشتباهات رایج مادران ۲ شرور به اتهام درگیری دسته‌جمعی در تهران دستگیر شدند (۲۶ تیر ۱۴۰۴) ابلاغ ۲۴ راهنمای تجویز دارو و پروتکل درمانی ثبت‌نام وام ازدواج فرزندان بازنشستگان با عقدنامه‌های ۱۴۰۲ تا ۱۴۰۴ قابل انجام است + جزئیات آیا لکه‌های سفید روی ناخن‌ها نشانه کم‌خونی است؟ کاهش ۵۲ درصدی طلاق در خانواده‌های دارای چهار فرزند به بالا اعتراض داوطلبان آزمون سمپاد درباره لو رفتن سؤالات آزمون ورودی به کجا رسید؟ چیزی به نام وِیپ ایمن وجود ندارد آیا چای و شکلات تلخ برای سلامت قلب مفیدند؟ دبیر اجرایی خانه کارگر مازندران، دولت باید بدهی سنگین خود به تأمین‌اجتماعی را پرداخت کند
سرخط خبرها

تشدید نظارت و برخورد با مراکز غیرمجاز و متخلف گردشگری| مسافران تخلف‌ها را از طریق ۰۹۶۲۹ گزارش دهند

  • کد خبر: ۱۵۶۰۹۶
  • ۰۳ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۲
تشدید نظارت و برخورد با مراکز غیرمجاز و متخلف گردشگری| مسافران تخلف‌ها را از طریق ۰۹۶۲۹ گزارش دهند
مسئول کمیته نظارت ستاد هماهنگی خدمات سفر کشور با اشاره به الزام تاسیسات گردشگری بر رعایت قیمت‌های مصوب بر تشدید نظارت و برخورد با مراکز غیرمجاز و متخلف تاسیسات گردشگری تاکید کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، یحیی نقی‌زاده محجوب مدیرکل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و مسئول کمیته نظارت ستاد هماهنگی خدمات سفر کشور ضمن اعلام این مطلب، افزود: نظارت بر ۱۹ هزار واحد گردشگری شامل انواع تاسیسات اقامتی، پذیرایی، خدمات بین‌راهی و تفریحی که در حال ارائه خدمات گردشگری به مسافران هستند، انجام می‌شود.

مسئول کمیته نظارت ستاد هماهنگی خدمات سفر کشور افزود: بخش قابل توجهی از وظیفه نظارت از سوی ادارات کل استانی در حال انجام است و شکایت‌ها در سریع‌ترین زمان پیگیری می‌شود.

وی به نحوه ارائه خدمات، درجه‌بندی و قیمت‌گذاری تاسیسات مذکور بر مبنای چارچوب ضوابط ابلاغ شده همچنین صدور مجوز‌ها با اعمال نظارت و تصمیم‌گیری‌های صورت گرفته اشاره کرد و افزود: برنامه‌ریزی برای آما‌دگی و خدمات‌دهی هر چه بهتر تاسیسات گردشگری به مسافران نوروزی از دو ماه قبل آغاز شده است.

مسئول کمیته نظارت ستاد هماهنگی خدمات سفر کشور، تصریح کرد: اعمال نظارت‌های پیشینی و ضرورت آمادگی تاسیسات گردشگری از حیث ایمنی، بهداشت، اعتبار مجوز فعالیت و تطابق خدمات با درجه واحد و نیز رعایت قیمت‌های مصوب به تمامی ادارات و تشکل‌های ذیربط بخش خصوصی ابلاغ شده و اقدامات لازم در این ارتباط انجام شده است.

نقی‌زاده افزود: از ۲۰ اسفند سال گذشته، اکیپ‌های نظارتی در قالب نظارت‌های تخصصی و نظارت‌های مشترک دستگاه‌های ذی‌صلاح فعالیت خود را تشدید کرده و به‌صورت روزانه با حضور در مسیر‌ها و مراکز ارائه دهنده خدمات گردشگری نسبت به رصد کمیت و کیفیت خدمات و رعایت قیمت‌ها اقدام کرده است.

وی با اشاره به امکان شکایت مسافران و رسیدگی به آن‌ها، ادامه داد: با هدف تسهیل ارتباط دوسویه بین مسافران و واحد‌های نظارتی در سراسر کشور سامانه تلفنی و اینترنتی ۰۹۶۲۹ و با آدرس IR.۰۹۶۲۹ به‌عنوان سامانه ملی اطلاعات سفر و رسیدگی به شکایات به‌صورت شبانه‌روزی در حال فعالیت است.

مسئول کمیته نظارت ستاد هماهنگی خدمات سفر کشور متذکر شد: در این سامانه به‌صورت برخط تمامی موضوعات مرتبط با سفر از جمله اطلاعات اماکن و تاسیسات گردشگری، مسیر‌ها و وضعیت آب‌و هوا قابل دسترس است. همچنین امکان ثبت شکایت، پیشنهاد و یا تقدیر از کسانی که خدمات مطلوب ارائه کرده‌اند برای تمامی افراد فراهم شده است.

نقی‌زاده با اشاره به اینکه این سامانه پس از دریافت شکایات، موضوعات و پیشنهادات مسافران، کد پیگیری ثبت را به مسافر اعلام می‌کند، ادامه داد: شکایت واصله فورا از طریق عوامل نظارت ستاد‌های اجرایی و همکاران کمیته نظارت ستاد مرکزی مورد پیگیری قرار گرفته و نتیجه بررسی و رسیدگی‌ها به مسافران اعلام می‌شود.

مدیرکل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری در ارتباط با رعایت حرمت و شئون ماه مبارک رمضان، افزود: نحوه ارائه خدمات و موازین لازم برای ارائه خدمات در تاسیسات گردشگری به خصوص مراکز پذیرایی بین‌راهی و سفرخانه‌ها ابلاغ شده است.

مسئول کمیته نظارت ستاد هماهنگی خدمات سفر کشور، تصریح کرد: انتظار می‌رود با اهتمام مدیران و کارکنان مراکز مذکور همچنین همکاری مسافران ضمن ارائه خدمات لازم در این ایام، حرمت ماه مبارک و روزه‌داران مورد توجه قرار گیرد.

نقی‌زاده خاطر‌نشان کرد: در طول فعالیت ستاد نوروزی از ۲۰ اسفند ۱۴۰۱ تا اول فروردین ۱۴۰۲ بیش ۵۷ هزار تماس و مراجعه به سامانه ۰۹۶۲۹ همچنین ۲۱۱ مورد شکایت ثبت شده است که مورد بررسی قرار گرفته‌اند.

وی همچنین با اشاره به اینکه ۳ هزار و ۳۸۰ مورد بازرسی و نظارت از تاسیسات گردشگری در کشور انجام شده است، ادامه داد: در نتیجه نظارت‌های به عمل آمده ۴۸۳ مورد تذکر، اخطار، تعطیلی یا تعلیق موقت اعمال و ۱۳۶ مورد درخواست تشویق صورت گرفته است.

مسئول کمیته نظارت ستاد هماهنگی خدمات سفر کشور متذکر شد: تمامی مسافران و گردشگران در صورت مواجه با هرگونه مغایرت و تخلف از ضوابط و مقررات همچنین عدم رعایت خدمات لازم از سوی تاسیسات شکایت‌های خود را از طریق سامانه ۰۹۶۲۹، تماس یا مراجعه به ستاد‌های اجرایی خدمات سفر در استان‌ها و شهرستان‌ها اعلام و درخواست رسیدگی کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->