حادثه در یک شهربازی تهران| ۳۱ نفر نجات پیدا کردند در پی حمله یک سگ ولگرد ۹ نفر در سبزوار مصدوم شدند پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (۱۳ فروردین ۱۴۰۴) | تداوم بارش‌های رگباری تا پایان هفته اسکان بیش از ۱۰۲ هزار زائر در فضا‌های آموزشی مشهد | آیا مدارس مشهد در روز شنبه (۱۶ فروردین ۱۴۰۴) تعطیل است؟ صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی کشور در پی تشدید بارش باران (۱۳ فروردین ۱۴۰۴) «اوتیسم»، درخودماندگی خاموش | از هر ۷۰ نوزاد، یک نفر به اوتیسم مبتلا می‌شود علت تعطیلی دانشگاه‌های یزد در روز‌های شنبه و یکشنبه (۱۶ و ۱۷ فروردین ۱۴۰۴) چیست؟ انفجار مین در سردشت یک مصدوم بر جای گذاشت (۱۳ فروردین ۱۴۰۴) آیا رژیم غذایی پرنمک خطر ابتلا به افسردگی را افزایش می‌دهد؟ زنان باردار در ماه‌های آخر بارداری تا حد امکان از رانندگی خودداری کنند برقراری ۷۲۸۰۰۰ تماس با اورژانس در نوروز توصیه‌های ایمنی برای سیزده بدر | در این مکان‌ها مستقر نشوید تصادف‌های صبح سیزده‌بدر در مشهد؛ ۱۴ مصدوم در دو حادثه رانندگی (۱۳ فروردین ۱۴۰۴) معرفی ۲۲ هزار مرکز غیر بهداشتی به مراجع قضایی ۱۳ فروردین، بهانه‌ای برای آشتی با طبیعت است | مشهد، پرچمدار ترویج فرهنگ احترام به طبیعت باشد جان باختن ۷۴۷ مسافر نوروزی در ۱۸ روز استقرار ۳۹ آمبولانس و موتورلانس در بوستان‌های خراسان‌رضوی (۱۳ فروردین ۱۴۰۴) گذراندن زمان در طبیعت، فواید بسیاری در حفظ سلامت روان دارد تولد نوزاد با وزن حدود ۴کیلو و ۹۰۰ گرم در قوچان  (۱۳ فروردین ۱۴۰۴) ورود سامانه بارشی جدید از جمعه (۱۵ فروردین ۱۴۰۴) ۱۳ فروردین، از افسانه پوریم تا جشن طبیعت ماهی های قرمز را فردا در رودخانه ها رها نکنید!+ویدئو تردد از تهران به شمال ممنوع شد (۱۲ فروردین ۱۴۰۴) مقصران سانحه واژگونی اتوبوس کرمان _ مشهد شناسایی شدند ماجرای فرود اضطراری هواپیمای کویتی در فرودگاه زاهدان چه بود؟ ترافیک سنگین در جاده‌های شمال (۱۲ فروردین ۱۴۰۴) شمار جان‌باختگان ناشی از تصادفات در نوروز ۱۴۰۴، به ۷۰۴ نفر رسید (۱۲ فروردین ۱۴۰۴) پایان گروگان‌گیری پدر آیسان اسلامی بلاگر معروف پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی برای ۱۲ و ۱۳ فروردین ۱۴۰۴ یک کنشگر محیط زیست: مردم در سیزده‌به‌در، جز ردپا چیزی در طبیعت باقی نگذارند آغاز موج بازگشت مسافران نوروزی | احتمال اعمال محدودیت‌های مقطعی در محور‌های شمالی
سرخط خبرها

تشدید نظارت و برخورد با مراکز غیرمجاز و متخلف گردشگری| مسافران تخلف‌ها را از طریق ۰۹۶۲۹ گزارش دهند

  • کد خبر: ۱۵۶۰۹۶
  • ۰۳ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۲
تشدید نظارت و برخورد با مراکز غیرمجاز و متخلف گردشگری| مسافران تخلف‌ها را از طریق ۰۹۶۲۹ گزارش دهند
مسئول کمیته نظارت ستاد هماهنگی خدمات سفر کشور با اشاره به الزام تاسیسات گردشگری بر رعایت قیمت‌های مصوب بر تشدید نظارت و برخورد با مراکز غیرمجاز و متخلف تاسیسات گردشگری تاکید کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، یحیی نقی‌زاده محجوب مدیرکل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و مسئول کمیته نظارت ستاد هماهنگی خدمات سفر کشور ضمن اعلام این مطلب، افزود: نظارت بر ۱۹ هزار واحد گردشگری شامل انواع تاسیسات اقامتی، پذیرایی، خدمات بین‌راهی و تفریحی که در حال ارائه خدمات گردشگری به مسافران هستند، انجام می‌شود.

مسئول کمیته نظارت ستاد هماهنگی خدمات سفر کشور افزود: بخش قابل توجهی از وظیفه نظارت از سوی ادارات کل استانی در حال انجام است و شکایت‌ها در سریع‌ترین زمان پیگیری می‌شود.

وی به نحوه ارائه خدمات، درجه‌بندی و قیمت‌گذاری تاسیسات مذکور بر مبنای چارچوب ضوابط ابلاغ شده همچنین صدور مجوز‌ها با اعمال نظارت و تصمیم‌گیری‌های صورت گرفته اشاره کرد و افزود: برنامه‌ریزی برای آما‌دگی و خدمات‌دهی هر چه بهتر تاسیسات گردشگری به مسافران نوروزی از دو ماه قبل آغاز شده است.

مسئول کمیته نظارت ستاد هماهنگی خدمات سفر کشور، تصریح کرد: اعمال نظارت‌های پیشینی و ضرورت آمادگی تاسیسات گردشگری از حیث ایمنی، بهداشت، اعتبار مجوز فعالیت و تطابق خدمات با درجه واحد و نیز رعایت قیمت‌های مصوب به تمامی ادارات و تشکل‌های ذیربط بخش خصوصی ابلاغ شده و اقدامات لازم در این ارتباط انجام شده است.

نقی‌زاده افزود: از ۲۰ اسفند سال گذشته، اکیپ‌های نظارتی در قالب نظارت‌های تخصصی و نظارت‌های مشترک دستگاه‌های ذی‌صلاح فعالیت خود را تشدید کرده و به‌صورت روزانه با حضور در مسیر‌ها و مراکز ارائه دهنده خدمات گردشگری نسبت به رصد کمیت و کیفیت خدمات و رعایت قیمت‌ها اقدام کرده است.

وی با اشاره به امکان شکایت مسافران و رسیدگی به آن‌ها، ادامه داد: با هدف تسهیل ارتباط دوسویه بین مسافران و واحد‌های نظارتی در سراسر کشور سامانه تلفنی و اینترنتی ۰۹۶۲۹ و با آدرس IR.۰۹۶۲۹ به‌عنوان سامانه ملی اطلاعات سفر و رسیدگی به شکایات به‌صورت شبانه‌روزی در حال فعالیت است.

مسئول کمیته نظارت ستاد هماهنگی خدمات سفر کشور متذکر شد: در این سامانه به‌صورت برخط تمامی موضوعات مرتبط با سفر از جمله اطلاعات اماکن و تاسیسات گردشگری، مسیر‌ها و وضعیت آب‌و هوا قابل دسترس است. همچنین امکان ثبت شکایت، پیشنهاد و یا تقدیر از کسانی که خدمات مطلوب ارائه کرده‌اند برای تمامی افراد فراهم شده است.

نقی‌زاده با اشاره به اینکه این سامانه پس از دریافت شکایات، موضوعات و پیشنهادات مسافران، کد پیگیری ثبت را به مسافر اعلام می‌کند، ادامه داد: شکایت واصله فورا از طریق عوامل نظارت ستاد‌های اجرایی و همکاران کمیته نظارت ستاد مرکزی مورد پیگیری قرار گرفته و نتیجه بررسی و رسیدگی‌ها به مسافران اعلام می‌شود.

مدیرکل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری در ارتباط با رعایت حرمت و شئون ماه مبارک رمضان، افزود: نحوه ارائه خدمات و موازین لازم برای ارائه خدمات در تاسیسات گردشگری به خصوص مراکز پذیرایی بین‌راهی و سفرخانه‌ها ابلاغ شده است.

مسئول کمیته نظارت ستاد هماهنگی خدمات سفر کشور، تصریح کرد: انتظار می‌رود با اهتمام مدیران و کارکنان مراکز مذکور همچنین همکاری مسافران ضمن ارائه خدمات لازم در این ایام، حرمت ماه مبارک و روزه‌داران مورد توجه قرار گیرد.

نقی‌زاده خاطر‌نشان کرد: در طول فعالیت ستاد نوروزی از ۲۰ اسفند ۱۴۰۱ تا اول فروردین ۱۴۰۲ بیش ۵۷ هزار تماس و مراجعه به سامانه ۰۹۶۲۹ همچنین ۲۱۱ مورد شکایت ثبت شده است که مورد بررسی قرار گرفته‌اند.

وی همچنین با اشاره به اینکه ۳ هزار و ۳۸۰ مورد بازرسی و نظارت از تاسیسات گردشگری در کشور انجام شده است، ادامه داد: در نتیجه نظارت‌های به عمل آمده ۴۸۳ مورد تذکر، اخطار، تعطیلی یا تعلیق موقت اعمال و ۱۳۶ مورد درخواست تشویق صورت گرفته است.

مسئول کمیته نظارت ستاد هماهنگی خدمات سفر کشور متذکر شد: تمامی مسافران و گردشگران در صورت مواجه با هرگونه مغایرت و تخلف از ضوابط و مقررات همچنین عدم رعایت خدمات لازم از سوی تاسیسات شکایت‌های خود را از طریق سامانه ۰۹۶۲۹، تماس یا مراجعه به ستاد‌های اجرایی خدمات سفر در استان‌ها و شهرستان‌ها اعلام و درخواست رسیدگی کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->